Stosunki Międzynarodowe

FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Pytania do budżetu - grupa 1 (art. 1-7)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stosunki Międzynarodowe Strona Główna » Polityka gospodarcza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
selpka




Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Pon 23:17, 23 Lis 2009    Temat postu: Pytania do budżetu - grupa 1 (art. 1-7)

Nie jestem do końca pewien co do ostatecznych ustaleń, ale chyba ktoś miał mu wysłać te nasze pytania i odpowiedzi. Jeśli się mylę to poprawcie mnie. W każdym razie, na wszelki wypadek wklejam pytanie i odpowiedź do art. 7 (zgodnie z ustaleniami):

Art. 7.
Ustala się limit łącznych zobowiązań Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. z tytułu gwarantowanych przez Skarb Państwa ubezpieczeń eksportowych oraz gwarancji ubezpieczeniowych - w wysokości 10.500.000 tys. zł.

Pytanie: Co to są ubezpieczenia eksportowe i co obejmują?

Odpowiedź: Działanie instrumentu gwarantowanych przez Skarb Państwa ubezpieczeń eksportowych regulowane jest ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku o gwarantowanych przez Skarb Państwa ubezpieczeniach kontraktów eksportowych. Instytucją odpowiedzialną za prowadzenie tego typu działalności ubezpieczeniowej jest Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Spółka Akcyjna (KUKE S.A.). KUKE S.A. oferuje rozwiązania, które łączą ubezpieczenia kontraktów eksportowych i krajowych z informacją kredytową oraz zarządzaniem portfelem należności.
Ubezpieczenia eksportowe mogą być realizowane w formie ubezpieczenia bezpośredniego, pośredniego (reasekuracji), czy też udzielenia przez KUKE S.A. gwarancji ubezpieczeniowej. Ubezpieczenia te odnoszą się zarówno do kredytu dostawcy (najbardziej tradycyjna forma kredytowania kontrahenta zagranicznego przez eksportera, który udzielając kredytu kupieckiego godzi się na odroczenie zapłaty za dostarczony towar czy zrealizowaną usługę), jak i kredytu dla nabywcy polskich towarów (kredyt celowy udostępniany bezpośrednio kontrahentowi zagranicznemu bądź jego bankowi z przeznaczeniem na finansowanie konkretnego projektu eksportowego przez bank krajowy lub zagraniczny bądź inną instytucję finansującą eksport; kredyt dla nabywcy stanowi dogodną formę finansowania sprzedaży bez angażowania środków własnych eksportera.).
Ubezpieczenie kredytów i kontraktów eksportowych obejmuje szkody poniesione w następstwie zdarzeń określanych jako ryzyko handlowe oraz zdarzeń mających charakter polityczny lub katastrofalny. W przypadku inwestycji bezpośrednich za granicą ubezpieczenie obejmuje szkody powstałe w następstwie zdarzeń o charakterze politycznym. Natomiast ubezpieczenie kosztów poszukiwania zagranicznych rynków zbytu obejmuje uzasadnione koszty i wydatki poniesione w związku z poszukiwaniem zagranicznych rynków zbytu na wypadek niezawarcia z kontrahentem zagranicznym na danym rynku zamierzonego kontraktu eksportowego z przyczyn niezależnych od przedsiębiorcy krajowego.
Systemem ubezpieczeń eksportowych gwarantowanych przez Skarb Państwa objęte zostały wszystkie kredyty eksportowe o okresie spłaty 2 i więcej lat, a także kredyty eksportowe o okresie spłaty poniżej 2 lat, które są ubezpieczone od tzw. ryzyka nierynkowego. W ramach tej grupy ryzyka eksporter zabezpiecza się od bankructwa i zwłoki w płatnościach, jak również zdarzeń mających charakter polityczny i katastrofalny.

Kwoty przeznaczane na ten cel w latach poprzednich:
2009 - 10.500.000 tys. PLN
2008 - 11.000.000 tys. PLN
2007 - 11.000.000 tys. PLN


Ostatnio zmieniony przez selpka dnia Śro 23:42, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 10:25, 24 Lis 2009    Temat postu:

art 3 tez zrobiony, ale w formie pisemnej nie elektronicznej
Powrót do góry
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:42, 24 Lis 2009    Temat postu:

to przepisuj jak sie uzbiera wszytsko wysle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maslak




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 21:06, 24 Lis 2009    Temat postu:

ja mam czas do soboty rano... pozdro szejset:DVery Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 14:33, 26 Lis 2009    Temat postu:

art.3 - Co to są rozchody budżetu państwa, przychody budżetu państwa, saldo przychodów i rozchodów.

Środki niezbędne do wykupu zobowiązań, udzielania pożyczek i zarządzania długiem - to właśnie rozchody budżetu państwa.
Źródłem finansowania potrzeb pożyczkowych budżetu państwa - są przychody tego budżetu.

Wartość bezwzlgędna salda przychodów i rozchodów budżetowych jest równa różnicy pomiędzy wydatkami i dochodami budżetu państwa.

Przy deficycie budżetowym przychody są niezbędne bowiem do finansowania salda tego deficytu.

Na przychody budżetu składają się środki pochodzące z : prywatyzacji majątku, ze spłat udzielonych pożyczek, z otrzymanych pożyczek i kredytów, ze sprzedaży papierów wartościowych oraz innych operacji finansowych. Do przychodów zaliczone są również tzw. środki finansowe przechodzące z poprzedniego roku na rok następny

Przychody i rozchody budżetu można podzielić na krajowe i zagraniczne - przychody mogą być pozyskiwane na rynkach krajowych i zagranicznych, a rozchody mogą być dokonywane w kraju jak i za granicą.

W obecnej sytuacji potrzeby pożyczkowe Rządu mogą się zwiększać w związku z koniecznością sfinansowania ujemnego salda przychodów z prywatyzacji oraz ujemnego salda prefinansowania zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE.

Na kształtowanie się ujemnego salda przychodów z prywatyzacji ma przede wszystkim wpływ rozrost celów na finansowanie których rozdysponowuje się środki pozyskane w wyniku procesów prywatyzacyjnych.

Finansowanie deficytu, ujemnego salda przychodów z prywatyzacji i ich rozdysponowania oraz prefinansowania odbywa się ze źródeł krajowych i zagranicznych.

Finansowanie ze środków pozyskanych na rynku krajowym obejmuje m. in. środki uzyskane ze sprzedaży bonów skarbowych, środki uzyskane ze sprzedaży i wykupu obligacji skarbowych, środki z udzielonych pożyczek, środki przechodzące i depozyty.

Finansowanie ze środków pozyskanych na rynku zagranicznym opiera się przede wszystkim o emisję obligacji skarbowych na międzynarodowym rynku finansowym.

źródło: biurose.sejm.gov.pl/teksty


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 19:46, 06 Gru 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
KasiaC




Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:29, 26 Lis 2009    Temat postu:

Pytanie dotyczące art. 5
Co to jest dług publiczny, od czego zależy i czy jest zjawiskiem porządanym?
Odpowiedz: Dług publiczny lub państwowy dług publiczny – obejmuje nominalne zadłużenie podmiotów sektora finansów publicznych , czyli administracji rządowej i samorządowej np.: sądy, trybunały, państwowe szkoły wyższe, ZUS, KRUS, NFZ, ustalone po wyeliminowaniu przepływów finansowych pomiędzy podmiotami należącymi do tego sektora (skonsolidowane zadłużenie brutto), zaciągnięte z następujących tytułów:
1. papiery wartościowe opiewające wyłącznie na świadczenia pieniężne (poza papierami udziałowymi),
2. pożyczki (w tym papiery wartościowe, których zbywalność jest ograniczona),
3. kredyty,
4. przyjęte depozyty,
5. zobowiązania wymagalne (tzn. zobowiązania, których termin płatności minął, a które nie zostały przedawnione lub umorzone).
Deficyt budżetowy występuje wówczas, gdy wydatki budżetu nie znajdują pełnego pokrycia w dochodach, czyli wydatki przewyższają dochody. Deficyt budżetowy ustalany jest w skali rocznej i może być z góry zaplanowany albo też może być skutkiem procesów, których wystąpienia nie można było przewidzieć w fazie planowania i uchwalania budżetu (np. niższe niż planowano dochody podatkowe w efekcie znacznego obniżenia aktywności gospodarczej). Okresowe trudności w finansowaniu zobowiązań budżetowych, które pojawiają się w trakcie roku budżetowego i wynikają z nierównomiernego rytmu realizacji dochodów i wydatków, określa się na ogół jako brak płynności finansowej, a nie deficyt. Zachowaniu bieżącej płynności służy wówczas krótkoterminowy kredyt publiczny (pożyczka publiczna). Jeżeli płynność finansowa nie zostanie przywrócona do końca roku, powstaje deficyt budżetowy, którego głównym źródłem pokrycia są pożyczki średnio- i długoterminowe, chociaż w grę może wchodzić także rolowanie krótkoterminowych papierów skarbowych. W doktrynie wskazać można dwa skrajne podejścia do problemu równowagi budżetowej. Współcześni liberałowie traktują zasadę zrównoważenia budżetu jako podstawę zdrowych finansów publicznych. Zwolennicy nurtu interwencjonistycznego, zgodnie z orientacją keynesowską, stoją na stanowisku, że deficyt budżetowy, finansowany długiem publicznym, kreuje dodatkowy popyt. Który korzystnie wpływa na wzrost gospodarczy, pod warunkiem, że istnieją rezerwy w gospodarce. Charakter oddziaływania deficytu na gospodarkę jest uzależniony od tego, czy brak równowagi budżetowej ma charakter trwały, czy jest zjawiskiem przejściowym, wynikającym z cyklicznej fluktuacji gospodarki, czy deficyt budżetowy jest wynikiem świadomej polityki fiskalnej rządu, czy przejawem nieprawidłowości w sferze finansów publicznych.
Zródło: N. Acocella "Zasady polityki gospodarczej".


Ostatnio zmieniony przez KasiaC dnia Śro 8:33, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:58, 26 Lis 2009    Temat postu:

yyyy ja miałem art.4 prawda? tak, chyba tak...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:40, 27 Lis 2009    Temat postu:

ART.4
Pytanie: co to są pożyczkowe potrzeby budżetowe?

Deficyt budżetowy w klasycznym ujęciu stanowi niedobór dochodów niezbędnych do sfinansowania zaplanowanych wydatków. Niedobór tych dochodów musi być uzupełniony poprzez zaciąganie kredytów i pożyczek. Kwota zaciągniętego w ten sposób długu musi jednakże przekraczać kwotę deficytu, gdyż powinna ponadto sfinansować przypadające w danym roku spłaty długu zaciągniętego w latach poprzednich, powiększenie rezerw pieniężnych oraz zapewnić środki na inne operacje. Tak powiększona kwota niedoboru dochodów określana jest mianem potrzeb pożyczkowych budżetu państwa. W przypadku budżetu państwa, w myśl przepisów ustawy o finansach publicznych, na potrzeby pożyczkowe budżetu państwa składają się środki finansowe niezbędne do:
- sfinansowania deficytu budżetu państwa
- spłat wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- sfinansowania udzielonych przez Skarb Państwa pożyczek
- wykonywania innych operacji finansowych związanych z długiem skarbu państwa
- prefinansowania wydatków.

źródło- Biuro Studiów i Ekspertyz Kancelarii Sejmu. Informacnja nr. 1162 rok 2005.


Ostatnio zmieniony przez Konrad Mazurek dnia Śro 20:14, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
veet




Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:04, 28 Lis 2009    Temat postu:

Art. 6.
Poręczenia i gwarancje mogą być udzielane przez Skarb Państwa do kwoty 55.000.000 tys. zł.

Pytanie: Czym są poręczenia i gwarancje udzielane przez Skarb Państwa?

Skarb Państwa może udzielać poręczeń i gwarancji: spłaty kredytów, wykonania zobowiązań wynikających z obligacji, wykonania zobowiązań wynikających z transakcji zabezpieczających przez ryzykiem zmiany stopy procentowej lub ryzykiem walutowym, związanych z poręczonym lub gwarantowanym przez Skarb Państwa kredytem lub emisją obligacji. Ponadto, Skarb Państwa może udzielać poręczeń wypłaty odszkodowania za zniszczone, uszkodzone lub skradzione eksponaty wystawowe. Poręczenia i gwarancje udzielane są w ramach łącznego limitu określanego corocznie w ustawie budżetowej.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 maja 1997 r. o poręczeniach i gwarancjach udzielanych przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prawne (Dz. U. z 2003 r., Nr 174, poz. 1689, z późn. zm.):
1) Bank Gospodarstwa Krajowego udziela poręczenia lub gwarancji, w imieniu i na rachunek Skarbu Państwa, powyżej kwoty stanowiącej równowartość 10.000.000 EUR i do równowartości 30.000.000 EUR, jeżeli są spełnione następujące warunki:
• poręczenie lub gwarancja są udzielane za wynagrodzeniem odpowiadającym wynagrodzeniu rynkowemu;
• poręczenie lub gwarancja są udzielane do wysokości 60 % pozostającej do spłaty kwoty zobowiązania objętego poręczeniem lub gwarancją wraz z 60 % należnych odsetek od tej kwoty i innych kosztów bezpośrednio związanych z tym zobowiązaniem.
2) Minister właściwy do spraw finansów publicznych udziela poręczenia lub gwarancji powyżej kwoty stanowiącej równowartość 10.000.000 EUR i do równowartości 30.000.000 EUR, w przypadku gdy nie są spełnione warunki, o których mowa w pkt 1.
3) Rada Ministrów udziela poręczenia lub gwarancji, jeżeli kwota poręczenia lub gwarancji przekracza równowartość 30.000.000 EUR.
Przy czym, Rada Ministrów lub minister właściwy do spraw finansów publicznych mogą udzielać poręczenia lub gwarancji do wysokości 50 % pozostającej do spłaty kwoty kredytu objętego poręczeniem lub gwarancją wraz z 50 % należnych odsetek od tej kwoty i innych kosztów bezpośrednio związanych z tym kredytem.
Rada Ministrów może udzielić poręczenia lub gwarancji do wysokości wyższej niż określona powyżej w przypadku przedsięwzięcia o szczególnym znaczeniu dla gospodarki narodowej, bezpieczeństwa lub obronności państwa.
Poręczenie lub gwarancja mogą być udzielane pod warunkiem przeznaczenia objętego nimi kredytu lub środków pochodzących z emisji obligacji na finansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych zapewniających:
• rozwój lub utrzymanie infrastruktury;
• rozwój eksportu dóbr i usług;
• ochronę środowiska;
• tworzenie nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją w ramach pomocy regionalnej;
• wdrażanie nowych rozwiązań technicznych lub technologicznych będących wynikiem badań naukowych lub prac rozwojowych;
• restrukturyzację przedsiębiorstw.
Poręczenie lub gwarancja mogą być także udzielane pod warunkiem przeznaczenia objętego nimi kredytu lub środków pochodzących z emisji obligacji na:
• finansowanie zakupu materiałów lub wyrobów gotowych, przeznaczonych na realizację przedsięwzięć polegających na wykonaniu dóbr inwestycyjnych na eksport, o wartości kontraktowej powyżej 10.000.000 EUR;
• zasilenie funduszy utworzonych, na mocy odrębnych ustaw, w Banku Gospodarstwa Krajowego, jeżeli środki przeznaczone na spłatę kredytu pochodzą ze źródeł innych niż budżet państwa, z wyłączeniem środków budżetu państwa, które zostały wydatkowane na dopłaty do kredytu objętego preferencyjnym oprocentowaniem;
• utworzenie przez banki linii kredytowych w celu:
o finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego oraz mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców,
o współfinansowania programów lub projektów w ramach programów pomocowych Unii Europejskiej;
• spłatę, objętego już poręczeniem lub gwarancją Skarbu Państwa, zobowiązania wraz z odsetkami i innymi kosztami bezpośrednio związanymi z tym zobowiązaniem;
• wspieranie eksportu polskich towarów i usług w ramach realizacji programów rządowych.

Ponadto, w latach 2009-2010 Rada Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych, może udzielić w imieniu Skarbu Państwa, poręczeń lub gwarancji spłaty zobowiązań wynikających z kredytów zaciągniętych lub obligacji wyemitowanych przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. pod warunkiem przeznaczania pochodzących z nich środków na realizację rządowych programów społeczno-gospodarczych oraz programów samorządności lokalnej i rozwoju regionalnego. Łączna kwota, do której mogą być udzielane powyższe poręczenia lub gwarancje nie może przekroczyć 5.000.000.000 zł. W/w poręczenia i gwarancje są udzielane na wniosek Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., do wysokości 100 % kwoty zobowiązań wynikających z emisji obligacji lub kredytu, objętych poręczeniem albo gwarancją, oraz do 100 % odsetek od tej kwoty wraz z innymi kosztami bezpośrednio związanymi z emisją obligacji lub obsługą tego kredytu.
Jednocześnie, Rada Ministrów może udzielać, na wniosek ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, w imieniu Skarbu Państwa, nierezydentom poręczeń wypłaty odszkodowania z tytułu zniszczenia, uszkodzenia lub kradzieży nieubezpieczonych eksponatów, których właścicielami lub uprawnionymi posiadaczami są te osoby, jeżeli eksponaty te składają się na wystawę artystyczną, organizowaną w Rzeczypospolitej Polskiej, a ich łączna wartość przekracza równowartość 500.000 EUR. Poręczenie takie jest udzielane na wniosek organizatora wystawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maslak




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 17:35, 28 Lis 2009    Temat postu:

art 1. pytanie do ustępu 3. Co to jest deficyt budżetowy.

Deficyt budżetowy – występuje, gdy wydatki w budżecie danej instytucji (zazwyczaj państwa) są wyższe niż jej dochody.

Deficyt budżetowy jest jednym z podstawowych kryteriów oceny polityki fiskalnej państwa. Deficyt budżetowy finansuje się przez zaciągnięcie jakiejś formy kredytu. Wysoki deficyt budżetowy państwa oznacza najczęściej konieczność wydania dużej ilości obligacji skarbowych, co sprawia, że rośnie ich oprocentowanie, a co za tym idzie rosną koszty kredytu w całej gospodarce i wolniej się ona rozwija.

Sposoby radzenia sobie z deficytem:

* sprzedaż majątku znajdującego się w posiadaniu państwa, czyli prywatyzacja,
* podniesienie podatków. Podobnie jak deficyt ma negatywny wpływ na gospodarkę,
* ograniczenie wydatków, na które jednak często trudno się zdecydować pod wpływem presji różnych grup społecznych,

W związku z trudnością interpretacji treści deficytów budżetowych ekonomiści rozróżniają trzy typy deficytów:

* deficyty rzeczywiste (ex definitione)- będące faktyczną różnicą pomiędzy wydatkami i dochodami w danym okresie
* deficyty strukturalne- będące wartościami hipotetycznymi, powstającymi w warunkach, gdy dochody i wydatki realizowane są przy pełnym wykorzystaniu zdolności wytwórczych gospodarki
* deficyty cykliczne- będące rezultatem wpływu cyklu koniunkturalnego (recesji bądź ożywienia) na dochody i wydatki budżetowe w warunkach, gdy gospodarka nie funkcjonuje przy pełnym wykorzystaniu czynników wytwórczych. Z reguły są rezultatem stosowania automatycznych stabilizatorów koniunktury.

W praktyce deficyty cykliczne zawsze różnią się od deficytów rzeczywistych i strukturalnych.

Deficyt budżetowy może wynikać:

* z nadmiernych wydatków budżetowych (militaryzacja gospodarki, rozbudowana administracja państwowa, inwestycje publiczne, transfery, wysokie koszty obsługi kosztu długu zagranicznego i wewnętrznego)
* ze zbyt niskich dochodów budżetowych, które z kolei mogą wynikać z niskiej stopy opodatkowania, mało skutecznego systemu ściągania podatków, czy też ze spadającego poziomu produkcji i dochodu narodowego. Dlatego też deficyt jest z reguły większy w okresie recesji gospodarczej, gdy dochód narodowy spada i mniejszy w okresie ożywienia, kiedy dochód narodowy wykazuje znaczny wzrost
* z oczekiwań społeczeństwa, że państwo będzie spełniać funkcję gwaranta bezpieczeństwa socjalnego, finansując cześć konsumpcji mniej zamożnych grup społecznych.
* ze sposobu uchwalania budżetu w systemie parlamentarnym. Różne siły społeczne - z jednej strony zainteresowane są minimalizacją podatków, z drugiej zaś maksymalizacją wydatków. Natomiast nikt nie jest zainteresowany w zrównoważeniu dochodów z wydatkami.

Istotny problem stanowi także ustalenie źródeł pokrycia deficytu. Instrumentami, które mogą być w tym celu wykorzystane, są:

* nadwyżki budżetowe z lat ubiegłych,
* pożyczki,
* kredyty bankowe,
* wypłaty z emisji papierów wartościowych.


Ostatnio zmieniony przez maslak dnia Czw 17:44, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:07, 01 Gru 2009    Temat postu:

brakuje art 2 i mozna wysylac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maslak




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:38, 01 Gru 2009    Temat postu:

kto miał 2?Very Happy ktoś kto siedział obok mnie... hmmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:28, 01 Gru 2009    Temat postu:

A nie Ewa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Corsa88




Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:03, 02 Gru 2009    Temat postu:

powiedzcie mi co to jest, po co to jest i czy to jest obowiazkowe? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pati
Gość






PostWysłany: Czw 17:14, 03 Gru 2009    Temat postu:

podajcie linka do ustawy :)
Powrót do góry
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:00, 07 Gru 2009    Temat postu:

Ok, pajonk poprawil swoja odpowiedź, jezeli pozostali to uczynia niech "edytują" post z poprzednim wpisem.

Przypomina teź osobom, które są w grupie A i wciąż nie zroniły nic. Maciej Wicher i Tomasz Łyko, którzy dołączyli do grupy- art.8 i 9.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tajfun




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:38, 08 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Przypomina teź osobom, które są w grupie A i wciąż nie zroniły nic. Maciej Wicher i Tomasz Łyko, którzy dołączyli do grupy- art.8 i 9.

spokojnie jak na wojnie, będzie zrobione Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 5:04, 08 Gru 2009    Temat postu:

dwa pytania z budzetu maja byc na kolosie o to tylko chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tajfun




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:58, 08 Gru 2009    Temat postu:

to te pytania i odpowiedzi nie mają być wysłane do niego ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:20, 08 Gru 2009    Temat postu:

Tak, wymyslec jakies pytanie. odpowiedziec podać żródło i z tego moze pytanie być na kolosie więć musimy wszyscy zrobić i mało tego dogadać się z innymi grupami. Art. 8 i 9 są Wasze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wieczny Student




Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:23, 11 Gru 2009    Temat postu:

Jejeje no to Zwichrowany bierze 8 a ja 9. Wróciłem do Krakowa wiec cospostaram sie sklecic. Jedno pytanie?

Artykuł 9 (bardzo obszerny):
Przychody, wydatki i rozliczenia z budżetem państwa państwowych zakładów budżetowych
i gospodarstw pomocniczych państwowych jednostek budżetowych, w podziale na części
budżetowe, określa załącznik nr 6.

Co mozna wymyslic do czegos tak krótkiego? Czy odwołac sie do załcznika? Jak tak to gdzie on jet? Bo mam wydrukowana ustawe i t nic taiego nie ma.


Ostatnio zmieniony przez Wieczny Student dnia Pią 9:37, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tajfun




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:15, 14 Gru 2009    Temat postu:

chcesz się zamienić ? Laughing ja bym zapytał co to jest jednostka budżetowa albo zakład budżetowy tylko nie wiem czy już nie było omawiane takie pytanie na zajęciach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tajfun




Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:38, 14 Gru 2009    Temat postu:

art.8
Pytanie: Co to jest i jaką funkcje pełni Bankowy Fundusz Gwarancyjny

Fundusz jest instytucją zarządzającą systemem gwarantowania depozytów w Polsce. Powołując Bankowy Fundusz Gwarancyjny, ustawodawca określił zasady gwarantowania depozytów przez tę instytucję oraz wkomponował ją w system instytucji czuwających nad bezpieczeństwem sektora bankowego.

Podstawowymi zadaniami Funduszu są:
- zwrot, do wysokości określonej ustawą o BFG, środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych, w razie upadłości banku będącego uczestnikiem systemu gwarantowania depozytów,
- udzielanie pomocy finansowej bankom, które znalazły się w obliczu utraty wypłacalności i podejmują samodzielną sanację,
- wspieranie procesów łączenia się banków zagrożonych z silnymi jednostkami bankowymi,
- gromadzenie oraz analiza informacji o podmiotach objętych systemem gwarantowania, w tym opracowywanie analiz i prognoz dotyczących sektora bankowego.


Ostatnio zmieniony przez tajfun dnia Pon 18:41, 14 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:41, 15 Gru 2009    Temat postu:

brakuje nam dwóch i moge wysyłać, no co jest z Wami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konrad Mazurek




Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:20, 17 Gru 2009    Temat postu:

dobra wysyłam tak jak jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Stosunki Międzynarodowe Strona Główna » Polityka gospodarcza Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin